Vaikuttavuutta tehostavat työkalut
Tehtävänne yhteiskunnan hyväksi on korvaamaton – autatte ja tuette asiakkaitanne sekä luotte yhteisöjä sinne, missä tarve on suurin. Clara on kehitetty kumppaniksenne, auttamaan teitä keskittymään olennaiseen, vapauttamalla työntekijöiden aikaa automatisoitujen prosessien avulla.
Vapaaehtoistyön koordinointi
Vapauta koordinaattoreiden kallisarvoinen aika manuaalisista rutiineista aitoon ihmistyöhön – vapaaehtoisten tukemiseen, motivointiin ja sitouttamiseen, Claran tehokkailla työkaluilla. Älykkäät automaatiot hoitavat ajankäytön haasteita, kuten aikataulujen yhteensovittamista, osaajien kohdentamista ja perusviestintää, jolloin tiimisi voi keskittää energiansa vapaaehtoistyön kehittämiseen ja johtamiseen.
Turvallisuus ja luotettavuus
Clarassa asiakkaat on mahdollista suojata palvelukohtaisesti eli esimerkiksi siten, että ainoastaan kriisityön ammattillista apua tarjoavat työntekijät näkevät kyseisen palvelun asiakkaat. Organisaation muilta, vaikkapa vapaaehtoistyön koordinaattorilta, nämä asiakkaat ovat täysin piilossa. Vastaavasti esimerkiksi lahjoittajat tai testamenttaamisesta kiinnostuneet henkilöt voidaan määritellä näkymään ainoastaan varainhankinnan työntekijöille.
Palveluille voidaan myös asettaa katseluhistorian tallennus, jolloin jokaisesta henkilöprofiilin katselukerrasta tallennetaan käyttäjän nimi ja profiilin katseluhetki.
Rajapinnat
Claran integrointi -rajapinnat esimerkiksi verkkosivuille, sähköpostimarkkinoinnin järjestelmiin, postin asiakastietojen päivityspalveluihin ja taloushallintoon helpottavat tiedon siirtymistä järjestelmien välillä – osoitteenmuutokset ja uutiskirjetilaukset tai niiden perumiset pitävät asiakastiedon ajantasalla automaattisesti.
Luokittelu
Ryhmittele ja segmentoi asiakkuuksia erityyppisiin ryhmiin, kuten postituslistoihin, koulutustapahtumien tai seminaarien ilmoittautujiin, vapaaehtoisten virkistystilaisuuksiin tai vaikkapa sidosryhmien hallitus- ja johtoryhmä kokoonpanoihin.
Määrittele automaatioita lahjoittajille tai vapaaehtoisille, palveluiden aktivoitumisen tai päättymisen perusteella, jotka lisäävät tai poistavat henkilöitä ryhmistä.
Lähetä yhteydenottoja ryhmien jäsenille sähköpostitse tai tekstiviestillä.
Kyselyt
Lähetä monipuolisia kyselyitä ammatillisen avun asiakkaille tai tiedustele palautteita vapaaehtoisilta toteutettujen tehtävien jälkeen. Kysymykset voi määritellä vastattavaksi avoimina tekstikenttinä, valintalistoina, valintarasteina (useita valintoja), radiopainikkeina (yksi valinta), liukujanana, numerona tai päivämäärinä.
Visualisoi vastaukset erityyppisinä graafeina (esim. piirakka, pylväskaavio, viivakaavio, palkkikaavio, aluekaavio) ja määrittele porautumisraportteja graafien osia klikkaamalla.
Automaatiot
Claran automaatioiden avulla voit määritellä esimerkiksi personoitujen syntymäpäivä- tai nimipäiväonnittelujen lähettämisen kaikille kuukausilahjoittajille tai vaikkapa tietyn palvelun aktiivisille vapaaehtoisille.
Tai voit lähettää automaattisesti tekstiviestin vapaaehtoistehtävän asiakkaalle, kun hänen pyyntöönsä on löydetty vapaaehtoinen.
Voit myös määritellä palautekyselyiden lähettämisen jokaisen vapaaehtoistehtävän suorittamisen jälkeen, sekä vapaaehtoisille että asiakkaille.
Katso esittely
Ylläpitoasetukset
Käyttöönoton yhteydessä on mahdollista määritellä erilaiset palvelut (esim. keikka-apu tai kaveritoiminta) ja tehtävätyypit (esim. ulkoilukaveri tai digiopastus), joita organisaatio haluaa tarjota vapaaehtoisilleen.
Ylläpitäjät voivat näitä myös koska tahansa lisätä tai muokata palvelumuotojen muuttuessa.
HelpingApp
HelpingApp on vapaaehtoisille kehitetty mobiilisovellus, jolla he voivat katsella ja hakea avoimia tehtäviä sekä ilmoittautua niihin ja tarvittaessa keskustella koordinaattorien kanssa.
Sovelluksen voi ladata ilmaiseksi sovelluskaupoista, mutta sen käyttämiseksi tarvitset käyttäjätunnuksen joltain vapaaehtoistyötä Claran avulla koordinoivalta organisaatiolta.